Suho mjesto
[poezija]
knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada zagreba i ministarstva kulture i medija republike hrvatske
Zbirka Suho mjesto ogleda se u promiÅ”ljenosti i umjerenosti, minucioznosti koja na trenutke stvara i manjak doreÄenosti, ali istovremeno upuÄuje na ono Å”to je ispod same povrÅ”ine, u prazninama izmeÄu rijeÄi, stihova i pjesama. Po mnogoÄemu podsjeÄajuÄi na Kristevin koncept hore, Suho mjesto važnost pridaje onome Å”to je ispod povrÅ”ine samoga znaÄenja. NaglaÅ”avanjem majÄinskog elementa, uranjanjem u prostor nesvjesnog te pokuÅ”ajem osmiÅ”ljavanja cjelovitosti u ispreplitanju vizualnosti i taktilnosti, povrÅ”inskog i dubinskog, proÅ”log i sadaÅ”njeg, mokrog i suhog nastoji se pronaÄi (ili barem osmisliti) Äisto i neposredovano jeziÄno iskustvo stvarnosti. Stoga, slijepa za jeziÄnu i emocionalnu konvencionalnost, zbirka Suho mjesto možda nas direktno āne pogaÄa ispod pojasevaā, ali zato definitivno probija membranu uobiÄajenog Äitateljskog iskustva.
Lucija ReliÄ, Stilistika
: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
RijeÄ je o urednom i promiÅ”ljenom rukopisu, podijeljenom u cikluse, vidno konceptualiziranom i jeziÄki destiliranom na tragu ponajboljih suvremenih uzora. Suho mjesto istiÄe se i svojom naÄitanoÅ”Äu, ali opet na tragu pjesnikinjine želje za prividnom neravnotežom, ne upliÄe svoja znaÄenja prema unutarnjim kovrÄama i Ävorovima, jednostavno, ne komplicira s jezikom i njegovim moguÄnostima, ne zatvara se, nego se gotovo dijaloÅ”ki otvara spram svijeta u kojem pluta (na suhom mjestu) ili spram suputnika u tom plutanju. Upravo naslovna pjesma sjajan je primjer i solidna pozicija za motrenje ove mlade poezije. Osim viÅ”enamjenskih kontrapunkta, izmjene mjesta i glasova, u kretanju ustvari zaziva samo jasnu, Äistu reÄenicu koja Äe izlijeÄiti nelagodu tog putovanja. To se, naravno, ne može dogoditi. I zato ostajemo u fragmentu, uz more, uz cestu, ÄekajuÄi ma kakav spas. Ovdje se on vrlo nježno na trenutke skicira i u sljepilu, duhanskom dimu i mirisu mente.
Suho mjesto Vide Sever knjiga je obraÄanja i pokuÅ”aja susreta sa smislom, jasnoÄom i novim, promijenjenim poretkom. Ove su pjesme i skice i psalmi tog pokuÅ”aja, na trenutke vrlo snažni, a povremeno i djetinje krhki, poput ranice na kažiprstu koju, uz pokoju suzu, pokazujemo mami. I ta je mama u ovome rukopisu tek fragment, ali i golema, rotirajuÄa os od koje se treba maknuti, pred kojom treba napokon uzmaknuti. Ali naravno, niti to nije moguÄe u potpunosti. SreÄom, taj je odnos vrlo intenzivno zadan i iz njega autorica crpi možda i najdojmljivije pjesniÄke slike i metafore.
Ivica PrtenjaÄa, Obrazloženje uz dodjelu nagrade Goran za mlade pjesnike
: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bez obzira na strofiÄnu odijeljenost i formu koja bi trebala eksplicitno signalizirati žanrovsku odrednicu poezije, zbirkom se oÄituje i narativna žanrovska priroda. Dakle, pored odreÄenih refleksivnih momenata, infantilnih nadrealistiÄkih pejzaža, eksplozije metaforiÄkih iskaza na malome diskurzivnom prostoru i pregrÅ”ti drugih figurativnih manira te, u konaÄnici, distorzije i fragmentacije iskaza koji rezultiraju isticanjem pojedinih dijelova, na drugome se polu mogu pronaÄi vrlo stabilne reÄeniÄne konstrukcije s jasnom semantizacijom (i mimetiÄnoÅ”Äu) koja nam omoguÄuje da pratimo razvoj (gotovo fabulativni) odreÄene mikropriÄe utkane u specifiÄan dio zbirke.
Luka RovÄaniÄ, Nova Istra