269
Dorta Jagić
S tetovažom nisi sam
[proza] Biblioteka Online U zbirci žanrovski rubnih proza – kratkih priča, autobiografskih zapisa, crtica i proširenih pjesama u prozi – ugledna književnica Dorta Jagić ispisuje seriju tužnih i komičnih ljudskih sudbina, najčešće uhvaćenih na egzistencijalnim raskršćima, u raskoraku, u strahu i nedoumici, a vodi ih rukom iskusne pjesnikinje i jednako vješte prozaistice.
214
Tanja Mravak
Miljenko Jergović
Moramo razgovarati
[proza] Biblioteka Online Umijeće Tanje Mravak je u savršenoj kontroli, u savršenom poznavanju emocija o kojima piše (a tih emocija, shvatili ste, nema baš puno različitih…) [...] Moramo razgovarati knjiga je antologijskih priča. Svaka od njih petnaest sama može stajati u svakoj, i najsvedenijoj, zbirci najboljih hrvatskih kratkih priča.Miljenko Jergović
241
Sonja Manojlović
Jadranka Pintarić
Čovječica
[poezija] Biblioteka Online Sonja Manojlović već je u dvanaestoj godini objavila svoje prve pjesme, a s nepunih osamnaest knjigu poezije Tako prolazi tijelo (1965). Iskustvom, zrelošću i domišljenošću pjesničkog izraza tom je knjigom iznenadila i kritiku i publiku, a svaka slijedeća zbirka govorila je kako bljesak nije bio slučajan.Jadranka Pintarić
251
Gordana Benić
Tonko Maroević
Nebeski ekvator
[poezija] Biblioteka Online Autorica se suvereno kreće nefiksiranim supralunarnim meridijanima i nestabilnim astralnim paralelama – ostavljajući samo virtualno ideju ekvatora kao mogućega orijentira, da ne kažemo arhimedovske čvrste točke (jer takva u elastičnom sustavu pjesnikinjine imaginacije ne postoji).Tonko Maroević
130
Dražen Šimleša
Ekološki otisak
[publicistika] Biblioteka Online
“Održivi razvoj je proces unaprjeđivanja kvalitete ljudskoga života koji se odvija u okvirima tzv. nosivog kapaciteta održivih ekosustava”. I to je to. Ako ne živiš unutar nosivog kapaciteta ekosustava kojeg trošiš nisi održiv – ni za buduće generacije, niti za svoju vlastitu, niti za samoga sebe.
Dražen Šimleša
Ekološki otisak
kako je razvoj zgazio održivost
[publicistika] Biblioteka Online
“Održivi razvoj je proces unaprjeđivanja kvalitete ljudskoga života koji se odvija u okvirima tzv. nosivog kapaciteta održivih ekosustava”. I to je to. Ako ne živiš unutar nosivog kapaciteta ekosustava kojeg trošiš nisi održiv – ni za buduće generacije, niti za svoju vlastitu, niti za samoga sebe.Dražen Šimleša
314
Andriana Škunca
Željka Čorak
Pomaci, tišine
[poezija] Biblioteka Online Nove pjesme Andriane Škunce klasične su, reklo bi se, u smislu otpora prema slučaju i nježnosti prema nuždi. Jednostavnošću na koju se treba odvažiti, govorom stižu do nevidljivog i nečujnog, na što se također treba odvažiti; brišući granice pojma i predmeta, imena i tijela, osvajaju za riječi nove krajolike.Željka Čorak
242
Darija Žilić
Svanuće
[poezija] Biblioteka Online Čitajući Dariju Žilić, bez obzira piše li o odlasku na „plac“, padu s bicikla, šest junećih šnicli ili završetku rata, doživljava se ono što poezija u svojoj srži jest – suptilna osjećajnost, oko za sitnice i priče skrivene u njima, hrabrost u emotivnosti i iznošenju intime, pjesnički nerv za druge i društvenu zbilju, nepretenciozna intelektualna podloga, fina refleksija, stilizirana tuga i nenaporna sjeta.
237
Dorta Jagić
Kristina Špiranec, Booksa
Kafkin nož
[poezija] Biblioteka Online Iako Dorta Jagić već duže vrijeme našoj književnoj sceni nudi „jedan posve osobit nadrealistički svijet“, njezina najnovija knjiga pjesama, koja nosi naslov Kafkin nož, najbolje pokazuje u kojem se smjeru razvija suvremena poezija – unatoč raznolikosti i potvrđenoj „radikalnoj neusustavljivosti“, može se primijetiti tendencija približavanja prozi, ne samo ritmom nego i narativnošću.Kristina Špiranec, Booksa
245
Marijana Radmilović
Bolest je sve uljepšala
[poezija] Biblioteka Online Bolest je sve uljepšala kultna je zbirka poezije Marijane Radmilović, koja ju je pet godina nakon jednako briljantnog prvijenca Portreti nepoznatih žena stavila u sam vrh hrvatskoga pjesništva početka 21. stoljeća. Poezija Marijane Radmilović održala je kontinuitet s poetikom iskustva jezika, ujedno i anticipiravši smjerove koji će se danas nazivati „poezijom iskustva tjelesnosti“.
274
Ana Brnardić