#
#

Lente prikazuju redni broj na listi najčitanijih naslova koja obuhvaća razdoblje od pokretanja projekta BEK 2001. godine do jučeraÅ”njeg dana, a odnosi se na sve objavljene naslove. U rubrici Najčitaniji naslovi ponuđene su i druge liste najčitanijih naslova koje obuhvaćaju ograničeno vremensko razdoblje i/ili pojedine vrste naslova (kao Å”to su, primjerice, prozni, pjesnički, esejistički itd.).

Zatvori obavijest ×
Meke granice
359
StaŔa Aras

Meke granice

[proza]

prvo izdanje [digitalizacija]

knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada zagreba i ministarstva kulture i medija republike hrvatske

Otvori
Čitanja 852
Preuzimanja 353
Ukupno 1203
Preuzmi
DPKM preporuča koriŔtenje aplikacije Moon+ Reader za čitanje knjiga u EPUB formatu.

Prva prozna knjiga, pobjedama na natječajima za kratku priču već obilježene StaÅ”e Nikolić Aras, Meke granice, sastoji se od jedanaest priča. Priče su dosta različite, ali obojene jedinstvenim autorskim glasom koji se formirao u poeziji. Lirske slike, i općenito raskoÅ”na stilistika, u tim se pričama susreću s ilustrativnim Å”turim dijalozima, s gruboŔću. Reklo bi se da se radi o raskoÅ”i unutarnjeg i na fraze i imperative svedenog vanjskog. Negdje u tom napornom neskladu i počiva napetost i istinitost većeg dijela ovih priča, u sudaru ekspresionizma i naturalizma s realističkim okvirima. Njihovi su protagonisti dobrim dijelom socijalno, zdravstveno, bioloÅ”ki ili bračno poniÅ”teni ljudi ā€“ radnici koji su silom prilika postali ribari, sezonske radnice, umirovljenici, dekintirane studentice ā€“ svi poluvidljivi, promatrači druÅ”tvene orgije s onu stranu moći, a moć se upravo krije u tome da se sve vidi, nadzire, kako je to prikazano u gledanju kroz snajper u priči Lovac. Mediteranski duh i uzemljenje ih primiče karnevalesknom, a ono pomiče granice, koje su ionako meke i meandrirajuće. Nekada priče odlaze u grotesku, dekonstrukciju bajke, tada Å”aroliko hvataju tmurnu socijalnu zbilju. Otprilike, kao da je Zola rivrajtao Marinkovića, pa se tih priča dočepao Fellini. Moglo bi se reći da se radi o emo-komadima, jer svoju forcu doživljavaju u intenzivnom unutarnjem koje traži oslobođenje na mnogim razinama: osjetilnoj, emotivnoj, rodnoj, ljudskoj. Zato ove priče i zavrÅ”avaju kataraktičkim parabolama ili otvorenim krajevima, ali tim se krajevima nema Å”to dodati, ne mogu se zatvoriti, jer traže upravo to: otvaranje, slobodu, eter. Prelazak preko granica.

Kruno Lokotar