#
#

Lente prikazuju redni broj na listi najčitanijih naslova koja obuhvaća razdoblje od pokretanja projekta BEK 2001. godine do jučeraÅ”njeg dana, a odnosi se na sve objavljene naslove. U rubrici Najčitaniji naslovi ponuđene su i druge liste najčitanijih naslova koje obuhvaćaju ograničeno vremensko razdoblje i/ili pojedine vrste naslova (kao Å”to su, primjerice, prozni, pjesnički, esejistički itd.).

Zatvori obavijest ×
Mima i kvadratura duga
316
Želimir PeriŔ

Mima i kvadratura duga

[proza]

prvo izdanje [digitalizacija]

knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada zagreba i ministarstva kulture i medija republike hrvatske

Otvori
Čitanja 1266
Preuzimanja 227
Ukupno 1492
Preuzmi
DPKM preporuča koriŔtenje aplikacije Moon+ Reader za čitanje knjiga u EPUB formatu.

Prvi PeriÅ”ev roman, objavljen u okviru nadaleko reklamirane kriminalističke biblioteke Balkan Noir, bio je promoviran kao ā€žtehnotrilerā€œ i ā€žnoir na dalmatinskiā€œ, a u medijima se mogao pronaći i zgodan prigodni neologizam dalmatinoir. Magnetski privlačna filmična atmosfera, aktualna tematika (dužničko ropstvo, cyber kriminal, nasilje državnog aparata s jedne i mafijaÅ”kih moćnika s druge strane…), dobro osmiÅ”ljeni likovi, kao i autorova programska ambicija da se pozabavi poslovičnim ā€ždrugim licemā€œ Dalmacije s turističkih plakata ā€“ urbanim, prljavim i nasilnim ā€“ učinili su da Mima i kvadratura duga pored dobre prodaje doživi i respektabilnu kritičku recepciju. Premda svi tekstovi nisu bili bezrezervno afirmativni, PeriÅ”u su odreda priznavali talent za oblikovanje upečatljivog imaginarija i karizmatičnih likova.

Dinko Kreho, Booksa

: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Em Mima nije nit’ ribar, nit’ pisnik, nit’ umitnik, em se dio radnje odvija u virtuali, em se pojavljuju neki karakteristični likovi novoga doba (internet revolucionari/gejmeri), em se puca i ubija k’o u prosječnom američkom filmu, em je sve to skupa zauzdano zanimljivim misterijem i začinjeno postprivatizacijskim druÅ”tveno-političkim krajobrazom. Tamo negdje onkraj uobičajenih turističkih razglednica o plavom Jadranu, dalmatinskoj letargiji i Å”krtoj zemlji pojenoj suzama i krvlju, na rubu generičkog imaginarija, postoje brojni mimoidi koji s većinom od navedenoga nemaju nikakve veze. To su likovi kojima ni jedna inkarnacija muzičkog koncerna obitelji Huljić nije posvetila poskočicu, niti ih je zapala značajnija uloga u spisima visoke kulture. Pa ako u kontekstu Kvadrature duga PeriÅ”a treba zbog nečega pohvaliti, tada ga treba pohvaliti zbog prepoznavanja skrivene niÅ”e koju tek valja tekstualno iscrpiti.

Matko Vladanović, Moderna vremena

: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Prvi roman o Mimi pročitala sam kao dinamičnu i napetu priču u koju je bila upletena velika doza kritičnosti prema sustavima moći i kontrole nad pojedincem, a zamke virtualne stvarnosti koju je istraživao Mima bile su kontekstualizirane u prepoznatljivu dalmatinsku sredinu u kojoj opasnosti od lokalnih moćnika i njihovih pomoćnika iz kriminalnog miljea nisu bile nimalo manje napete od onih koje donose virtualni labirinti. PeriÅ”ev roman posve sigurno ne bi bio tako uspjeÅ”an da je funkcionirao isključivo kao podžanr tehnotrilera, jer budimo iskreni, upravo su odnosi među likovima i vjeÅ”tina ocrtavanja karaktera, kao i druÅ”tvena kritičnost upakirana u malo drugačiju formu, bili ono čime je PeriÅ” ā€žkupioā€œ kritičare, ali i čitatelje.

Jagna Pogačnik, Jutarnji list

: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ljetna ā€židilaā€œ PeriÅ”evog neimenovanog dalmatinskog grada ogoljena je do svoje banalne srži anakronijskog prežderavanja masovnog turizma povijesno-kulturnim ā€žatrakcijamaā€œ, bahate luksuznosti vikendaÅ”kih naselja koja većim dijelom godine zjape prazna, te naslaganih ručnika uz popločanu obalu mora kao u igri Tetrisa koja je opako poÅ”la krivo. Po kamenim ostacima davno nestalih struktura moći razvlače se komadi rastopljenog asfalta s potplata japanki bezbrižnih turista, a sparina kao da izobličuje umove i tijela lokalnog stanovniÅ”tva poput plastičnih boca predugo ostavljenih na suncu. Vrućina koja nemilosrdno skida slojeve odjeće, s istom lakoćom odstranjuje i psiholoÅ”ku nadogradnju civiliziranog čovjeka, ostavljajući ga tako oznojenog i polugolog na milost i nemilost vlastitim frustracijama.

Dunja Opatić, Zarez

: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

PeriÅ” je svakako napisao veoma simpatičnu knjigu koja se može čitati dvojako: kao običan triler u kojem ćete uživati jer je nosi dragi lik Mime, ali i kao tekst koji postavlja izuzetno važna pitanja, ona koja bi trebalo neprekidno da nam budu u glavi jer se upravo nje i tiču. Osećaj da nam je život kontrolisan, ne samo kroz mistični bazni sustav, već i putem interneta, druÅ”tvenih mreža, mobilnih telefona i ostalih gadgeta najčeŔće deluje kao kolektivna paranoja, ali kada razmislimo o tome, videćemo da nije sve tako naivno.

Iako ne verujem previÅ”e u teorije zavere, ova se čini plauzibilnom, posebno kada vidimo kako se stvari odvijaju u stvarnom svetu i kako nam dugovi postaju sudbina, vreme koje smo prodali, budućnost koju smo unapred proćerdali. Na nama je da odlučimo da li ćemo zabiti glavu u pesak i pustiti da nas bazni sustav cedi ili ćemo učiniti neÅ”to u vezi sa tim.

Vladimir Arsenić, Booksa