#
#

Lente prikazuju redni broj na listi najčitanijih naslova koja obuhvaća razdoblje od pokretanja projekta BEK 2001. godine do jučerašnjeg dana, a odnosi se na sve objavljene naslove. U rubrici Najčitaniji naslovi ponuđene su i druge liste najčitanijih naslova koje obuhvaćaju ograničeno vremensko razdoblje i/ili pojedine vrste naslova (kao što su, primjerice, prozni, pjesnički, esejistički itd.).

Zatvori obavijest ×
Netko drugi
97
Marinko Koščec

Netko drugi

[proza]

prvo izdanje [digitalizacija]

knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada zagreba i ministarstva kulture republike hrvatske

Otvori
Čitanja 6484
Preuzimanja 2442
Ukupno 8924
Preuzmi
DPKM preporuča korištenje aplikacije Moon+ Reader za čitanje knjiga u EPUB formatu.

Drugi roman Marinka Koščeca Netko drugi tematizira propitivanje identiteta, pripadnost određenom prostoru i traganje za vlastitom osobnošću unutar svog kulturnog središta. Sva ta pitanja autor slaže u glazbenoj strukturi priče. U određenom smislu ova knjiga nastavak je njegovog prvog romana Otok pod morem, i to prvenstveno na razini ironije kao jedne od sigurnih odbrana od vanjskog svijeta koji na Koščecove likove djeluje agresivno. Riječ je o potrazi za nekakvom vanjskom pozicijom iz koje bi se stvari mogle vidjeti malo bolje, jasnije. To nije eskapizam, kao ni u prvom romanu u kojem je autor gledao u onaj svijet koji je rat iznjedrio, svijet u kojem smo svi mi, bez ili s malo svoje krivice, morali živjeti. U drugoj knjizi to nije “krik i bijes” kao u prvoj, ali jest potraga za nekim drugim identitetom, drukčijim od onog koji je nametnut socijalnim okolnostima, genima, biografskim detaljima ili nečim četvrtim. To traženje koje u krajnjoj liniji ostaje nedokučivo jest put prema življenju svojih fantazija. Ova knjiga ne želi biti samo knjiška, i nije komentar, kakva je u osnovi bila prva. Ova knjiga je više intimistička i svojom formom. U njoj se unošenjem baroknih elemenata, jer šest poglavlja imitira strukturu barokne etide, hoće dobiti sinteza intimističkog, romantičkog, tragičnog, egzistencijalnog. Osnovna logika koja vodi priču je pretapanje, a to integracija baroknog stila apsolutno omogućava.