#
#

Lente prikazuju redni broj na listi najčitanijih naslova koja obuhvaća razdoblje od pokretanja projekta BEK 2001. godine do jučeraÅ”njeg dana, a odnosi se na sve objavljene naslove. U rubrici Najčitaniji naslovi ponuđene su i druge liste najčitanijih naslova koje obuhvaćaju ograničeno vremensko razdoblje i/ili pojedine vrste naslova (kao Å”to su, primjerice, prozni, pjesnički, esejistički itd.).

Zatvori obavijest ×
Zid i fotografije kraja
56
Miroslav Mićanović

Zid i fotografije kraja

[poezija]

prvo izdanje [digitalizacija]

knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada zagreba i ministarstva kulture republike hrvatske

Otvori
Čitanja 11464
Preuzimanja 1172
Ukupno 12633
Preuzmi
DPKM preporuča koriŔtenje aplikacije Moon+ Reader za čitanje knjiga u EPUB formatu.

Postupci kojima se fragmenti lirskog dnevnika opskrbljuju dragocjenim odmakom, razvijaju se i obogaćuju, u odnosu na ranije autorove pjesme, u zbirci Zid i fotografije kraja. Doživljajni subjekt distribuiran je u već manje ili viÅ”e upoznate svakodnevne ambijente: posao, otok, obitelj, gradski prizori, unajmljeni stan, putovanja, zavičajni seoski predjeli, “gartlic za čas kratiti”, prijateljski odnosi, “posteljni sektor”, iskustva lektire, snovi. U toj nenaručenoj rasprÅ”enosti uloga, međutim, interferencije se ne daju isključiti, življenje se raznosmjerno tekstualizira. To ostavlja biljeg nedovrÅ”enosti na zapisima koji se međusobno dozivaju na manje ili veće udaljenosti. Mićanovićev ispovjedni subjekt pokazuje sada znatno manje nezabrinute slobode u žanrovskom kretanju svoje evokacije. Često ona izmiče rastrojenoj i omamljenoj svijesti izloženoj neprekidnim osjetilnim udarima. U toj perspektivi novu funkciju dobiva tradicionalni pjesnički postupak ponavljanja Å”to ga Mićanović rado i često proigrava na svim razinama: slova, sloga, riječi, rečenice. Stiha ili bloka stihova. Ono se sad pojavljuje kao neko čekićanje subjekta iskazivanja po opijenoj, otežaloj evokativnoj svijesti ne bi li se polučilo toliko potrebno pribiranje. Ali to u pravilu ne uspijeva i vrtnja se nastavlja osim ako, kao u simptomatičnoj zavrÅ”noj pjesmi, ne urodi poantiranim “mmmmmucanjem poraza”. Na razini iskazivanja slobodi konstitucije subjekta kao osobnosti isprečuju se viÅ”e no ranije i metonimijska, tjelesna spajanja riječi kao i ā€œÅ¾anrovi diskurzaā€. Ali posebno apsurdan otpor intendiranoj smisaonoj artikulaciji pruža grafički redak ā€“ kako bi u pojedinim zapisima ove zbirke trebalo posve doslovno definirati stih ā€“ koji, tražeći uredno popunjavanje poput kakve rubrike formulara, bilo prelama riječ na najmanje očekivanom mjestu ili joj pridružuje potreban broj zavrÅ”nih slova. Subjekt iskazivanja ulazi na posljednjoj razini i u citatno polje izrečenih ili preÅ”ućenih, ali lako prepoznatljivih, proÅ”lih i sadaÅ”njih, tuđih i domaćih pjesničkih modaliteta i rukopisa. Sažimljući mogli bismo reći da Mićanović u zbirci Zid i fotografije kraja od naslova nadalje provodi razudbu lirske subjektivnosti u sva tri temeljna odvjetka njezine mreže: doživljajnom subjektu, ispovjednom subjektu i subjektu iskazivanja, konstituirajući tu subjektivnost kao istovremeno decentriranu i amalgamiranu teksturu silnica. Miroslav Mićanović je u tom pogledu autentični sudionik aktualne situacije pjesničkog interesa neovisno o obuhvatnosti primijenjenog horizonta.

Vladimir Biti