Pisma divljem Skitu | Damir Šodan
LISABON
njen mobitel ponovno zvrči.
u kasno ljetno popodne u Rua Garrett
s nogom preko gole noge & licem
Monice Vitti (iz Antonionijeve L’avventure)
dok lista Marie Claire & ispija svoj espresso
ona nema razloga za brigu. A poesia está na rua
s fasade za njenim leđima pod hrpom
poderanih postera zijeva stari plakat
iz doba Salazara; u areni nedaleko od stadiona
upravo muče (ali ih nikada ne ubijaju)
bikove. njihov otegnuti urlik uvlači se
na balkone, zalazi u begonije i klima uređaje,
dok s radija lagano dopire vječna Amália, jer
fado je fado je fado je fado
taj mali čekić duše
koji kucka o unutrašnje zidove lubanje
diskretno kao njene potpetice
o izlizane lučke pločnike.
& tad ponovno diže pogled da se uvjeri
da je još uvijek motrim podjednako znatiželjno
kao maloprije. nešto dalje
na slobodnom mjestu za Pessoinim stolom
njena klinka slaže Pokémone.
koje li udaljenosti pomislim
i sjetim se Friedrichove rečenice:
kad istjeruješ vraga pripazi
da ne istjeraš ono najbolje.
Sadržaj
LUČKE RAPSODIJEBespuća zbiljske povijesti
Lisabon
Pismo divljem Skitu
Slavuj iz Koturaške
Endokrina lirika
Genova per noi
Glas s kauča
Egejski obzor
Akteon
Norveško drvo
U svakom slučaju
São Paulo
PREKO PUTA SPINOZINE KUĆE
Bombay Blue
Aisha Kandisha
Koki sa Brijuna
La nuit noire
Lift za gubilište
Madeira
U Šalamunovoj pjesmi
Preko puta Spinozine kuće
Niniva
Tolstoj
U primorju
Vatikanske sestine
NA BRODU LJEPOTE
Na brodu ljepote
La vida est puñetera
Goli ili mrtvi
Derrida
Herr Doktor Freud
Izložba gmazova u Čakovcu
Duende
1978.
Vrata Otranta
Naga Jolokia
Samoposluživanje u Sloboštini
Pomorska večer
CRNI MERIDIJAN
Andaluzija
Durruti 1936.
Dijete sudbine
Kako je čitao Hitler
Kreutzerova sonata
Kamčatka
Nabokov u Opatiji 1905.
Sagrada Família
Anarhija
U vlaku za Cascais
Riba umotana u jučerašnje novine
Nečujam
Impresum