#
#

Lente prikazuju redni broj na listi najčitanijih naslova koja obuhvaća razdoblje od pokretanja projekta BEK 2001. godine do jučerašnjeg dana, a odnosi se na sve objavljene naslove. U rubrici Najčitaniji naslovi ponuđene su i druge liste najčitanijih naslova koje obuhvaćaju ograničeno vremensko razdoblje i/ili pojedine vrste naslova (kao što su, primjerice, prozni, pjesnički, esejistički itd.).

Zatvori obavijest ×
Troslojne posteljine
230
Dunja Matić

Troslojne posteljine

[proza]

prvo izdanje [digitalizacija]

knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada rijeke i ministarstva kulture republike hrvatske

Otvori
Čitanja 1942
Preuzimanja 1447
Ukupno 3389
Preuzmi
DPKM preporuča korištenje aplikacije Moon+ Reader za čitanje knjiga u EPUB formatu.

Troslojne posteljine debitantski je roman Dunje Matić u kojem pratimo glavnu protagonisticu Lunu, i njeno putovanje kroz obrazovanje u gradovima koje doživljava na različite načine (Split, Zagreb, Rijeka), kroz česte selidbe i potrage za poslovima, kroz uspostavljanje i razvrgavanje privatnih i društvenih odnosa te kroz vlastitu nutrinu koja je istovremeno i pokreće i koči, postajući paralelno mjesto radnje.

Roman je moguće čitati na više razina – kao klasični roman o odrastanju (coming of age novel) sa svim elementima generacijske priče takozvanih milenijalaca koji traže svoje mjesto u svijetu koji su za njih, mimo njihove volje, kreirali drugi, kao roman socijalne kritike i filozofski roman u kojem autorica detektira društvene pojave, dotičući se utjecaja pop-kulture na živote pojedinaca, neprilagođenosti obrazovnog sustava potrebi za samoostvarenjem, mitologije svakodnevnice i patologije obiteljskih, ljubavnih i prijateljskih odnosa te napose kao psihološki roman.

Troslojne posteljine su roman rafiniranog, originalnog i nenametljivog stila, ali prožet generacijskim humorom koji nikada ne klizi u cinizam, bitnički muzikalan i začudno preciznih opservacija o različitim temama. Riječ je o romanu složene strukture koji pršti pop-kulturnim referencama, od glazbe i filmova do književnosti i filozofije. Vrlo osoban i izrazito emotivan autoričin stav, kao i ironija i autoironija, koja su dugo dominirale postmodernim diskursom, ovdje se otvoreno razotkriva kao obrambeni mehanizam neprilagođenih, ustupajući svoje mjesto nepatvorenoj i iskrenoj ljudskosti.

Luka Benčić