165
Branko Maleš
Cvjetko Milanja
Placebo
[poezija] Biblioteka Online Modernistički su mitovi, naime, već davno izgubili čak i motivsko-mitotvoračku snagu, a nekmoli životnu energiju. Malešu je, dakle, stalo do deziluzije varljivih iluzija, bilo da se one tiču egzistencijalnih, društvenih, ili pak kulturnih, tehničkih, ili naposljetku književnih stratuma, u smislu njihove depatetizacije a ne angažmana jamačno.Cvjetko Milanja
271
Krešimir Bagić
Branko Čegec, Treći program HR
Bršljan
[poezija] Biblioteka Online Nove pjesme Krešimira Bagića poprilično su izvan prostora poetika čiji nas tragovi tako zavodljivo žele usmjeriti na klišeizirana čitanja. Iako su one, na formalnoj razini, za razliku od njegovih ranijih pjesama, dulje, lišene konciznosti i potrebe za sažimanjem, Bagićeva ikonografija konzekventno slijedi putanju započetu njegovim ranijim zbirkama.Branko Čegec, Treći program HR
94
Antonija Novaković
Branislav Oblučar
Lako mi je biti lošija
[poezija] Biblioteka Mali rakun Pjesme Antonije Novaković svojevrsno su šivanje fragmenata, tkivo sastavljeno od nepredvidljivih asocijativnih nizova koji zabljeskuju izazovnim, nadrealnim, često gotovo opipljivim poetskim slikama. Logično je stoga da konzistentnu narativnost (naracija postoji tek u natruhama), odmjenjuje digresivan govor.Branislav Oblučar
148
Ivan Herceg
Anđeli u koroti
[poezija] Biblioteka Online Herceg je svoje anđele zavio u crninu da ispod glasa tiho plaču za nemoćnim figurama snijega koji se otopio pred životom, ali i da im glasovi iz vode krate odustajanje. Prema kraju zbirke njihova se "akcija" raspršuje u nemoći praznine, postojeći tek kao nešto potencijalno, naslutljivo, te čitamo lirski katalog neutažene emocionalne gladi, zakinutosti i dezorijentiranosti subjekta.
109
Damir Šodan
Vjekoslav Boban
Glasovne promjene
[poezija] Biblioteka Online Obilježja prve zbirke pjesama Damira Šodana Glasovne promjene određuju tu knjigu kao postmodernističku liriku. Za razliku od modernističke čatrnje koja je na jednom mjestu prikupljala i kroz maleni otvor prikazivala svu zbijenu raznolikost objektivno prikupljenih "padalina", u Šodanovim stihovima nalazimo subjektivno pročišćeni "svijet".Vjekoslav Boban
264
Katja Knežević
Dinko Telećan
Staklene breze
[poezija] Biblioteka Mali rakun Poeziju Katje Knežević, zasad sabranu u zbirci Staklene breze, štošta izdvaja iz, kako se to običava reći, tekuće pjesničke produkcije, pogotovo one sasvim mladog naraštaja. Riječ je prije svega o istančanosti i stupnju. Čega? Recimo, ludičnosti koja ne otklizava u eksces verbalne samodostatnosti. Potom kritike ljudskog sitnodušja i laži koja ne prelazi u moralizam.Dinko Telećan
221
Nenad Rizvanović
Sat pjevanja
[proza] Biblioteka Online Osijek, prva polovica 1980-ih. Oto Olenjuk četrnaestogodišnjak je koji odrasta sa strogom majkom, službenicom u Vodoopskrbi. Otova obitelj s majčine strane, Bjondići, pleme su glazbeno nadarenih, no on ne ispunjava njihova očekivanja; predodređenost za klasičnu nepopravljivo ometa dječakova strast prema zabavnoj i pop-glazbi. Očeva, pak, strana ne očituje se; zapravo, oca najčešće i nema u blizini...
244
Neven Ušumović
Vladimir Arsenić, e-novine
Rajske ptice
[proza] Biblioteka Online Za razliku od Makovog zrna, pripovetke u zbirci Rajske ptice kao da su postavljene tako da nadvladavaju sve identitetske krize, sve ono što je na granici neminovno i to na najupečatljiviji, na suštnski najljudskiji mogući način, ljubavlju odnosno žudnjom ili da se ove krize pojačavaju i dovode do parkosizma izostajanjem ovih osećanja.Vladimir Arsenić, e-novine
95
Matija Brstilo
Baš si sirov u zadnje vrijeme
[poezija] Biblioteka Mali rakun Poezija je kod Brstila u zbirci Baš si sirov u zadnje vrijeme socijalno i emotivno panoičan iskaz čovjeka kojemu više nemaš što oduzeti, koja tematski uvodi - nasuprot buntu - temu oportunizma (daj mi više nula na tekućem računu) i koja kroz te segmente svjedoči da se u domaji vodi prilično ogorčena borba za dostojanstven život...
90
Dorta Jagić
Tonko Maroević
Plahta preko glave
[poezija] Biblioteka Online Autorica i lake i teške stvari izgovara u dahu, fizičko i metafizičko preokreće s jednakom neposrednošću, empatija i parodija idu (još) ruku pod ruku... Ako mladenački rasipno pjesnikinja kuje svoje stihove, ako slamnigovski slobodno bira građu, ne znači da je razmetljiva i puko dopadljiva; dapače, zna da je pjesma od sna i od duploga dna.Tonko Maroević