8
Ana Ahmatova
Tri jeseni
[poezija] Biblioteka Online
Prvi Pjesnik u ženskom obličju, kazala je Marina Cvetajeva za Anu Ahmatovu, pogađajući ono bitno za pojavu Ahmatove u ruskoj i svjetskoj kulturi. Ahmatova je od prve knjige bila autentičan glas istinske poezije i snažne pjesničke osobnosti, a ne tek nježna „poetesa“, kao osobiti, ženski, izdanak u okvirima visoke poezije.
Tri jeseni
pjesme i sjećanja
[poezija] Biblioteka Online
Prvi Pjesnik u ženskom obličju, kazala je Marina Cvetajeva za Anu Ahmatovu, pogađajući ono bitno za pojavu Ahmatove u ruskoj i svjetskoj kulturi. Ahmatova je od prve knjige bila autentičan glas istinske poezije i snažne pjesničke osobnosti, a ne tek nježna „poetesa“, kao osobiti, ženski, izdanak u okvirima visoke poezije.
61
Krešimir Bagić
Između dva snažna dima
[poezija] Biblioteka Online Temeljne su odlike Bagićeva pisma suvereno poznavanje jezičnih matrica, gramatološka besprijekornost i jasnoća izraza. Vješto uspostavljajući ravnotežu između tradicije i suvremenosti, pjesmu često gradi u kontrastnim pojmovima (npr. hram, slap, knjige prema jogurt, coca-cola, sobni pikado) s finim osjećajem za humor i ironiju, nikad ih ne forsirajući.
194
Damir Šodan
Sanjin Sorel
Café Apollinaire
[poezija] Biblioteka Online Rijetke su knjige koje iznenađuju lakoćom, a da su miljama daleko od brbljanja o svakodnevnim banalijama. Knjige koje još uvijek njeguju kultiviranost, koje se ne iscrpljuju u tautologijama, one gotovo da su arhaične, no utoliko su poželjnije, namijenjene pažljivijem čitatelju.Sanjin Sorel
290
Marijana Radmilović
Sanja Jukić, Književna revija
Portreti nepoznatih žena
[poezija] Biblioteka Online Glad za autentičnim jezikom, koju je prepoznati kao light-motiv poezije Marijane Radmilović, prezentira se i kao slabost jezika, nedostatnost ili čak nemoć prenijeti jezikom realni intenzitet osjećaja, biti odraz duše. Nadomjestak, odnosno, jamac autentičnog doživljaja (p)ostaje tijelo.Sanja Jukić, Književna revija
270
Andrea Zlatar
Neparne ljubavi
[poezija] Biblioteka Online Iako javnosti mnogo poznatija po drugim svojim ulogama, Andrea Zlatar autorica je pjesničke zbirke Neparne ljubavi, izvorno objavljene prije gotovo 20 godina. Književno vrlo osviještenim, ali i lirskim, izrazito intimnim pristupom Andrea Zlatar ispisuje tok jedne traume gubitka, suočava se s nestankom vraćajući se na posvećena mjesta iz doba koje je prethodilo rasparenosti i usamljenosti.
291
Ivana Bodrožić
Denis Derk, Večernji list
Prijelaz za divlje životinje
[poezija] Biblioteka Online Pravo je središte Ivanine poezije ljudska, obiteljska intima, osjećaji roditeljstva, ali i kćerinstva […] U intimističkim pjesmama u kojima Ivana bježi od uzvišene patetike i rabi svakodnevni, a vrlo često i grubi govor, autorica razotkriva svoje tajne u kojima ne treba tražiti nikakva skrivena značenja.Denis Derk, Večernji list
296
Katja Grcić
Ljeto
[poezija] Biblioteka Mali rakun Ljeto je pjesnička zbirka koja podjednako zaokuplja i fascinira kako svojim dnevničkim karakterom pjesničkoproznih dionica, tako i lirskim intermezzima; riječ je više o poeziji o ljetu, negoli poeziji ljeta: umjesto slika odmora, a poezija nudi slike neoegzistencijalističkog predznaka, praznine ljeta kao metonimije praznine života općenito – praznine sa životno važnim odjecima.
24
Mario Brkljačić
Gordan Nuhanović
Gledaj me u oči
[poezija] Biblioteka Mali rakun Podneblje u kojemu se situira Brkljačićeva poetika tipična je velegradska socijala ispisana iz vizure pronicljivog promatrača kojega su kulturne silnice potisnule na marginu, ondje gdje se nalazi i hrvatska poezija... Kvaliteta Brkljačićeve poezije i jest u osviještenom pristupu zbilji i istraživanju onih žarišta koji je čine banalnim i otuđenim nakupinama rutine i prisile.Gordan Nuhanović
302
Denis Ćosić
Crveno prije sutona
[poezija] Biblioteka Mali rakun U novijoj struji metaforične i raskošno slikovite mlade hrvatske poezije izdvaja se Crveno prije sutona mladog goranovca Denisa Ćosića, koja stoji na prevodnici "prije kraja dana, prije kraja osobnog ciklusa lirskog subjekta, ali i prije kraja jednoga mitološkog i/ili civilizacijskog ciklusa" (E. Rudan). Prostor knjige pretvara se u poprište meditacije u kojoj je ljudska prisutnost minimalna, ali ova poezija ipak obiluje dodirima i nježnošću.
303
Maja Klarić