231
Enver Krivac
Darija Žilić, Bibliovizor
Ništa za pisati kući o
[proza] Biblioteka elektroRI Priče Envera Krivca su zapravo podsjećanje na to kako je sve krhko i kako sve može nestati. [...] Enver Krivac talentirani je autor poetskih proza i vrhunski upravo u pričama u kojima se poigrava jezikom, unosi nadrealne elemente i parodira stvarnost koju živimo.Darija Žilić, Bibliovizor
62
Krešimir Pološki
Čarobnjaci
[proza] Biblioteka Mali rakun Suprotno konvencijama fantasy žanra, radnja romana Čarobnjaci ne odvija se u dalekim i egzotičnim zemljama, niti u nekom drugom vremenu, već upravo sad i ovdje, tijekom devedesetih prošlog stoljeća u Zagrebu... Čarobnjaci pričajući priču o magiji, silama i moćima kojima mogu ovladati samo posvećeni, o sukobu morala i volji za moći, zapravo priča vječnu priču o borbi dobra i zla.
208
Jurica Pavičić
Velimir Visković, Feral Tribune
Minuta 88
[proza] Biblioteka Online Pavičić govori o urušavanju temeljnih moralnih vrijednosti u našem društvu; on kroz zanimljivu priču na angažiran kritički način govori i o socijalnoj nepravdi koju donosi naš divlji kapitalizam nagrizajući i stabilnost obitelji i samopoštovanje pojedinca. Pomalo paradoksalno za pisca krimića i trilera, Pavičić se iskazuje piscem kojemu je svojstvena jaka moralistička gestualnost.Velimir Visković, Feral Tribune
204
Herbert George Wells
Nevidljivi čovjek
[proza] Biblioteka Online Kad u krčmu mjestašca u ruralnoj Engleskoj stupi sumnjiv stranac umotana lica i opremljen hrpom bočica, glasine će se proširiti onako kako to biva jedino na selu. Kasnije će se otkriti nevjerojatna sudbina tog došljaka upitnih namjera i surovog ponašanja. Napisan pod utjecajem dječje književnosti, ali sadržajem počesto mračan, roman Nevidljivi čovjek predstavlja nam jednog od prvih protagonista horor proze.
201
Mladen Blažević
Tragovi goveda
[proza] Biblioteka elektroRI Povijesni roman nije česta vrsta u našoj književnoj produkciji, barem ne onoj suvremenoj i kvalitetnoj. Tim više iznenađuju Tragovi goveda, roman koji nas može podsjetiti kako na klasike hrvatske književnosti 19. i ranog 20. stoljeća, tako i na tipične karakteristike europskog realizma, pa i američke književnosti Velike depresije.
232
Irena Lukšić
Nebeski biciklisti
[proza] Biblioteka Online Djetinjstvo u Hrvatskoj pred kraj šezdesetih: Drugi svjetski rat kao europsko traumatično iskustvo pretvoren je u jednu od priča, koju odrasli pričaju kao napamet naučenu lekciju, govor o radničkoj klasi, bratstvu i jedinstvu stalni je Leitmotiv na kojem se gradi ovo novo društvo za vječnost, društvo u koje se ne smije sumnjati – no da odrasli jedno govore, a drugo rade djeca vide na svakom koraku.
19
Roman Simić
Velimir Visković, Vijenac
Mjesto na kojem ćemo provesti noć
[proza] Biblioteka Online Vrlo je teško ukratko prepričati radnju Simićevih priča. Očito je on pod utjecajem karverijanske pripovjedačke poetike, koja ustrajava na fiksiranju stanja, atmosfere, neizrečenoga, na mikrozbivanjima, a ne na zanimljivim i uzbudljivim pričama.Velimir Visković, Vijenac
229
Dunja Matić
Troslojne posteljine
[proza] Biblioteka elektroRI Troslojne posteljine su roman rafiniranog, originalnog i nenametljivog stila... Vrlo osoban i izrazito emotivan autoričin stav, kao i ironija i autoironija, koja su dugo dominirale postmodernim diskursom, ovdje se otvoreno razotkriva kao obrambeni mehanizam neprilagođenih, ustupajući svoje mjesto nepatvorenoj i iskrenoj ljudskosti.
200
Zoran Malkoč
Strahimir Primorac, Vijenac
Groblje manjih careva
[proza] Biblioteka Online Malkočeve priče – a mogao je iz ove građe nastati i roman – napučene su gubitnicima, marginalcima, autsajderima, likovima s velikim, često nepremostivim duševnim, materijalnim, etičkim ili kakvim drugim problemima. [...] Malkočeva zbirka priča Groblje manjih careva važan je datum u novijoj hrvatskoj prozi.Strahimir Primorac, Vijenac
268
Herbert George Wells