#
#
Lente prikazuju redni broj na listi najčitanijih naslova koja obuhvaća razdoblje od pokretanja projekta BEK 2001. godine do jučerašnjeg dana, a odnosi se na sve objavljene naslove. U rubrici Najčitaniji naslovi ponuđene su i druge liste najčitanijih naslova koje obuhvaćaju ograničeno vremensko razdoblje i/ili pojedine vrste naslova (kao što su, primjerice, prozni, pjesnički, esejistički itd.).
Zatvori obavijest ×
203
Herbert George Wells
Nevidljivi čovjek
[proza] Biblioteka Online Kad u krčmu mjestašca u ruralnoj Engleskoj stupi sumnjiv stranac umotana lica i opremljen hrpom bočica, glasine će se proširiti onako kako to biva jedino na selu. Kasnije će se otkriti nevjerojatna sudbina tog došljaka upitnih namjera i surovog ponašanja. Napisan pod utjecajem dječje književnosti, ali sadržajem počesto mračan, roman Nevidljivi čovjek predstavlja nam jednog od prvih protagonista horor proze.
206
Jurica Pavičić
Velimir Visković, Feral Tribune
Minuta 88
[proza] Biblioteka Online Pavičić govori o urušavanju temeljnih moralnih vrijednosti u našem društvu; on kroz zanimljivu priču na angažiran kritički način govori i o socijalnoj nepravdi koju donosi naš divlji kapitalizam nagrizajući i stabilnost obitelji i samopoštovanje pojedinca. Pomalo paradoksalno za pisca krimića i trilera, Pavičić se iskazuje piscem kojemu je svojstvena jaka moralistička gestualnost.Velimir Visković, Feral Tribune
208
Suzana Matić
Jagna Pogačnik, Jutarnji list
Samosanacije
[proza] Biblioteka Online Samosanacije Suzane Matić tako su jedna od onih “malih” knjiga koje proizlaze iz sitnica, detalja, svakodnevice filtrirane kroz vizuru suptilne i rafinirane promatračice i zapisivačice koja itekako zna kako najtananije osjećaje i najbolnija životna posrtanja prenijeti u mrežu teksta u koju se doista teško ne uloviti.Jagna Pogačnik, Jutarnji list
211
Tanja Mravak
Miljenko Jergović
Moramo razgovarati
[proza] Biblioteka Online Umijeće Tanje Mravak je u savršenoj kontroli, u savršenom poznavanju emocija o kojima piše (a tih emocija, shvatili ste, nema baš puno različitih…) [...] Moramo razgovarati knjiga je antologijskih priča. Svaka od njih petnaest sama može stajati u svakoj, i najsvedenijoj, zbirci najboljih hrvatskih kratkih priča.Miljenko Jergović
213
Aleksandra Kardum
Božidar Alajbegović, Vijenac
Spavaš li?
[proza] Biblioteka Online Za razliku od prvoga romana, gdje je artikulirala intimu i iskustvo jednoga, ženskog, lika, u novome romanu autorica širi pripovjedni spektar na više protagonista i vremenski i prostorno odijeljenih fabularnih tokova, koji se na koncu svi stapaju u skladno zaokruženo, vrlo ganutljivo romaneskno tkanje.Božidar Alajbegović, Vijenac
216
Robert Vrbnjak
Davor Šišović
Abeceda nestajanja
[proza] Biblioteka elektroRI Abeceda nestajanja je zbirka pripovijedaka o običnim ljudima napisana na posve neobičan način. Tvore je gotovo dvadesetak priča raznih duljina i inspiracija koje sve redom parodiraju, Vrbnjakovoj prozi svojstven teren prepoznatljivih činjenica i inspiracija kao što su: mediji, konzumerizam, self-help literatura, celebrity kultura i birokracija.Davor Šišović
220
Nenad Rizvanović
Sat pjevanja
[proza] Biblioteka Online Osijek, prva polovica 1980-ih. Oto Olenjuk četrnaestogodišnjak je koji odrasta sa strogom majkom, službenicom u Vodoopskrbi. Otova obitelj s majčine strane, Bjondići, pleme su glazbeno nadarenih, no on ne ispunjava njihova očekivanja; predodređenost za klasičnu nepopravljivo ometa dječakova strast prema zabavnoj i pop-glazbi. Očeva, pak, strana ne očituje se; zapravo, oca najčešće i nema u blizini...
221
Željko Ivanković
Nikica Gilić, Vijenac
Ljubav u Berlinu
[proza] Biblioteka Online Riječ je o zgodnom romanu koji se čita s ugodom, jer bez problema uspostavlja kontakt s publikom kojoj je namijenjen — osviještenim ljubiteljima knjige i književnosti. Premda nije riječ o romanu postmodernističkih postupaka, zanimljiv je i način na koji on prirodno urasta u postmoderno vrijeme, u epohu otrežnjenja i izgubljene nevinosti.Nikica Gilić, Vijenac
224
Mladen Blažević
Ilirik
[proza] Biblioteka elektroRI Ilirik je postmodernistički fragmentaran, poližanrovski, novopovijesni roman koji čitatelja zadržava do samoga kraja, kako napetom radnjom tako i uvjerljivom povijesnom scenografijom i atmosferom kojom nas vraća u davnu povijesnu epohu, ali ostaje u prepoznatljivim (našim) prostorima. Stilskom konciznošću i dinamičnom kompozicijom roman privlači čitatelje svih uzrasta, a svevremenom pričom jamči općeprepoznatljivost.
225
Krešimir Mićanović
Helena Sablić Tomić
Treba se kretati
[proza] Biblioteka Online Treba se kretati montaža je pedesetak krhotina gradskoga teksta centripetalno prikupljenih u šest kratkih priča. Sve se one kreću oko onog famoznog pitanja egzistencijalne (ne)mogućnosti nadvladavanja stereotipa koji se nameće subjektu kada prolazi prostorom svoje primarne pripadnosti.Helena Sablić Tomić