Mulholland
372
Blaženka Brlošić

Mulholland

[poezija]

drugo, izmijenjeno izdanje

knjiga je objavljena uz financijsku potporu grada zagreba i ministarstva kulture i medija republike hrvatske

Otvori
Čitanja 894
Preuzimanja 115
Ukupno 1012
Preuzmi
DPKM preporuča korištenje aplikacije Moon+ Reader za čitanje knjiga u EPUB formatu.

Tko je, dakle, ta nova cura čija se zbirka upravo upisuje u koordinate suvremenog hrvatskog pjesništva? Najbolji će odgovor možda ponuditi stih iz same zbirke: Od Lynchevih fragmenata krojena,/To je ta cura! Apostrofirajući film Mulholland Drive Davida Lyncha, semantička slojevitost ove zbirke u cijelosti je izgrađena u komunikaciji s navedenim filmom. Pritom se tekstualnost pjesme i tekstualnost Lyncheva filma na svojevrstan način ponašaju kao dvije rastopine u osmozi, miješajući se kroz tanku kožicu poetskog subjekta. Diskurzivni produkt ovakvog tekstualnog miješanja je osviještena kulturalna interpretacija Lyncheva filma, ali i kroz Lynchev film ostvarena hermeneutika poetskog subjekta. Preplećući ontološke razine filma i vlastite pozicije, lirski subjekt vrši svojevrsnu mulhollandizaciju poetskog teksta u kojem su rečenice nastradale u prometnoj nesreći ili sreći; priželjkujući u drugoj pjesmi da kratke rečenice postanu stvarnost, a ne oponašatelj filmskog prostora, naposljetku priznajući: Davidova je igra moja stihovana projekcija.

Maša Kolanović, Drugi dio mozga dvadesetog stoljeća: obrazloženje uz dodjelu nagrade Goran za mlade pjesnike Blaženki Brlošić

: : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Knjiga pjesama Blaženke Brlošić Mulholland izrasta iz kriznih mjesta hrvatskog pjesništva osamdesetih i devedesetih: namjera je ponuditi pjesme obilježene interesom za različite umjetničke prakse (posebice film) i promišljenom konceptualizacijom obnoviti i podsjetiti na prethodeća joj iskustva. Plod takvih nastojanja su dotjerani tekstovi, koji u dijalogu i dosluhu s filmom Davida Lyncha Mulholland Drive, zadobivaju pažnju čitatelja koji je istodobno uvučen u prizore filma i upleten u njezinu svakodnevicu i neposredno (čitateljsko) iskustvo. Pitajući se o svom mjestu u svijetu i tekstu, stvara novi tekstualni amalgam, mješavinu pamćenja i čitanja, gledanja i pisanja… – sretni su trenuci knjige Mulholland kad u poeziji Blaženke Brlošić čitamo i radujemo se onome što je izmaklo mreži citata, referenci, usložnjenih mjesta govorenja i pisanja.

Miroslav Mićanović