Čitat će se elektroničke ‘Ovce od gipsa’
U projektu Besplatne elektroničke knjige Društva za promicanje književnosti na novim medijima za ovu godinu najavljuje dvanaest domaćih knjiga, u četiri bloka.
U ženskom pjesničkom bloku bit će objavljena zbirka “Novaljski svjetlopis“ poetske doajenke Andriane Škunce, za koju je autorica 1999. dobila Nagradu DHK “Tin Ujević”. U planu su i zbirke dviju goranovki “Riječi kupuju zločine koje ćeš počiniti“ Irene Delonge te “Era gmazova“ Martine Vidaić. U muškog pjesničkom bloku bit će objavljen “Ostatak svijeta“ Ivice Đikića, Goran Čolakhodžić za zbirku “Na kraju taj vrt“ nagrađen je Goranom za mlade pjesnike 2015. godine, a Branislav Oblučar za “Pucketanja“ nagrađen je Kvirinom za najbolju knjigu poezije.
U okviru ženskog proznog bloka bit će objavljeni “Doppelgänger“ Daše Drndić, “Sloboština Barbie“ Maše Kolanović i “Birali ste broj koji se ne koristi“ Antonije Novaković. U okviru muškog proznog bloka bit će objavljeni “Kao kad progutaš brdo balona“ Zorana Malkoča, “Ovce od gipsa“ Jurice Pavičića te “San žutih zmija“ Ede Popovića.
Prošle godine objavljeno je devet novih naslova, ističe voditelj projketa Krešimir Pintarić, pa su trenutno na mrežnim stranicama projekta dostupna 164 naslova. Mrežne stranice projekta lani su zabilježile rekordnih 135.923 korisnika koji su u rekordna 181.884 posjeta ukupno čitali ili preuzeli rekordnih 224.827 knjiga. U odnosu na 2015. godinu, to znači porast broja korisnika od 19 posto, posjeta od 24 posto te čitanosti 23 posto.
Najčitaniji je prozni naslov roman “Ljubav je sve“ Krešimira Pintarića, a iza njega slijede Marinelina zbirka priča “Pušite li?“ te zbirka priča Olje Savičević Ivančević “Nasmijati psa“. Najčitaniji pjesnički naslov je “Tri jeseni“ Ane Ahmatove, a iza njega slijede “Gledaj me u oči“ Marija Brkljačića i “Tour de force“ Krešimira Pintarića. Najčitaniji publicistički naslov više nije “Mediji, propaganda i sistem“ Noama Chomskog već “Četvrti svjetski rat/Drugačiji svijet je moguć!“ Dražena Šimleše, a treći je “Rađanje nacije“ Darka Polšeka. Najčitaniji esejistički naslovi su “Razumijevanje filma“ Hrvoja Turkovića i “Barikade“ Borisa Budena, dok su najčitaniji teorijski naslovi “Filmske vrste i rodovi“ Nikice Gilića i “Strukturalizam, semiotika, metafilmologija“ Hrvoja Turkovića.