Objavljen pjesnički blok
Projekt Besplatne elektroničke knjige i dalje bilježi porast preuzimanja e-knjiga, a postojećim naslovima pridružile su se pjesničke zbirke Ivana Babića, Krešimira Bagića, Jelene Osvaldić i Olje Savičević Ivančević, čime je premašena brojka od stotinu pjesničkih naslova suvremene hrvatske književne produkcije
Društvo za promicanje književnosti na novim medijima [DPKM] objavilo je u okviru projekta Besplatne elektroničke knjige [BEK] (elektronickeknjige.com) četiri zbirke nagrađivanih hrvatskih pjesnikinja i pjesnika: „Koncepcija vrta“ Ivana Babića, nagrađenu Tinom Ujevićem 2015. godine, „Bršljan“ Krešimira Bagića, višestruko nagrađivanog pjesnika, „Zašto? Zato“ Jelene Osvaldić, nagrađenu Ivanom vitezom Trnaskim 2014. godine, te „Mamasafari“ Olje Savičević Ivančević, višestruko nagrađivane pjesnikinje i spisateljice. S novim naslovima čitateljima je ukupno dostupno 198, a njih više od stotinu su probrani pjesnički naslovi suvremene hrvatske književne produkcije.
Ivan Babić se u „Koncepciji vrta“ predstavio kao pjesnik koji temeljito promišlja temeljna pitanja umjetničkoga stvaranja, koji umije izgraditi zahtjevan lirski narativ čije je pojedinačne pjesme moguće čitati kao fragmente veće cjeline, ali i samostalno. Pritom je pokazao zavidan smisao za detalj, sliku i prigodnu poetsku parabolu. [Krešimir Bagić]
Prostor Bagićeve poezije je prostor zaboravljenih imena, tj. prostor nultog stanja jezika u kojemu sve može biti nešto drugo, u kojemu je stvari moguće imenovati drukčije i time im oduzeti nadmoć značenja, pobjeći iz hijerarhije u anonimnost predimenovanja, igrati se davanja imena s vlažnom spužvom u ruci, koja u svakom trenutku sve može prebrisati. [Branko Čegec]
Poezija Jelene Osvaldić realistična je, bavi se svakodnevicom, rutinom, ali i nesretnim ljubavnim pričama. U narativnim pjesmama govori beskompromisno i bez uljepšavanja, posebno se ističe duhovit poetski obrat u poanti ili, pak, neki detalj, koji daje posebnu atmosferu. Ljubavne priče o kojima poetizira nisu ispisane himnički već se naglašava povezanost društva i ljubavnih odnosa. [Darija Žilić]
Treća pjesnička knjiga Olje Savičević Ivančević ponovno sjajno integrira prozni fragment i refleksivnu liriku. Autorica je odavno majstorski skrojila vlastiti podžanr, no ovom je knjigom definitivno za sobom ostavila sve njegove dječje bolesti i napisala neobično snažnu, dirljivu, lijepu i strašnu pjesničku knjigu; najbolju do sada. [Marko Pogačar]
Iako najnovije istraživanje tržišta knjiga i čitateljskih navika u Hrvatskoj pokazuje opadanje interesa za čitanje knjiga nakon prethodnog trogodišnjeg rasta, rezultati projekta BEK pokazuju da interes za čitanje besplatnih elektroničkih knjiga raste iz godine u godinu, odnosno da ne prati opadajući trend čitanja tiskanih knjiga. Tako su prve godine po implementaciji sustava za distribuciju offline formata (PDF, ePub, MOBI) korisnici projekta preuzeli 55.399 e-knjiga. Tijekom 2017. godine preuzeto je 63.503 e-knjige, odnosno 15 posto više nego 2016. A prošle godine korisnici projekta preuzeli su 76.046 e-knjiga, odnosno 20 posto više nego 2017. U prvom tromjesečju 2019. je također zabilježen porast preuzimanja e-knjiga, ali je manje izražen nego proteklih godina i iznosi 5 posto. Taj trend pada porasta preuzimanja knjiga je i očekivan jer s limitiranim financijskim potporama broj novih naslova objavljenih u okviru projekta je isto tako limitiran, pa iako je prošle godine objavljeno čak 19 novih naslova, najviše dosad, taj broj još uvijek nije dovoljan da i dalje generira porast preuzimanja po stopama koje su zabilježene prethodnih godina.
Novi su naslovi dostupni u četiri najraširenija formata za e-knjige (HTML, ePub, PDF i MOBI), omogućujući online čitanje i/ili preuzimanje na vlastite uređaje, čime je zajamčeno optimalno čitateljsko iskustvo na svim trenutno postojećim računalnim uređajima, nezavisno od dijagonale zaslona na kojima se e-knjige čitaju, kao i mogućnost ispisa na kućnim pisačima. Novi naslovi su objavljeni uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Zagreba.