5
Krešimir Pintarić
Robert Perišić, Globus
Ljubav je sve
[proza] Biblioteka Online Sve je kod Pintarića toplo-ironično, stilski izbrušeno i lako se čita… Svaka epizoda otvara se kao „tema“ i zatvara se uglavnom s nekim retoričkim paradoksom. Retorika Pintariću inače dobro ide – on je užasno logičan i u tom smislu duhovit pripovjedač.Robert Perišić, Globus
10
Maša Kolanović
Olja Savičević-Ivančević
Sloboština Barbie
[proza] Biblioteka Online Ono što je jedna od važnijih preokupacija autorice ove proze, a snažno je obilježilo upravo početak devedesetih, jest nagli i masovni prodor trivijalnog u sve sfere društva, od tzv. visoke kulture do pop kulture, sporta, glazbe… Trivijalizacija je neizlječiva – kao gljivice na stopalima. Ali kad o tome piše netko poput Maše Kolanović, onda trivijalno potaje zabavno, pa i urnebesno smiješno.Olja Savičević-Ivančević
11
Henry David Thoreau
Walden
[proza] Biblioteka elektroDAF Thoreau nije namjeravao živjeti kao pustinjak, jer redovito je primao posjetitelje i uzvraćao njihove posjete. Prije se želio izolirati od društva kako bi ga mogao objektivnije shvatiti. Jednostavan život i samodostatnost bili su drugi Thoreauovi ciljevi, a cijeli je projekt bio nadahnut transcendentalnom filozofijom, središnjom temom razdoblja američkog romantizma.
12
Aleksandra Kardum
Ono što sam prešutjela
[proza] Biblioteka Mali rakun Roman svojim gustim asocijativnim tkanjem u kojem se izmjenjuju mrvice prošlosti s mrvicama sadašnjosti priziva u sjećanje prozu kakvu ispisuje Irena Vrkljan. No, s druge strane, glavna junakinja, Petra, pripadnica je jedne nove generacije kojoj nisu strane ni „bridgetjones“ preokupacije, poput uspoređivanja vlastita odraza u zrcalu s nekim medijski posredovanim slikama.
17
Sanja Pilić
Ah, ludnica
[proza] Biblioteka Online Protagonisti knjige Ah, ludnica naslovljene tako po istoimenoj priči, svojevrsni su autsajderi i čudaci koji teško dosežu željene horizonte. Parafrazirajući Sanjine riječi, reklo bi se da su to vječiti marginalci koji egzistiraju kao krtice, kopajući tunele što će ih odvesti još dublje u njihovu nigdinu. Autsajderstvo takvih ličnosti (sjetite se lucidnog Hansa Mayera) može biti uvjetovano socijalnim statusom, ali je u ovom slučaju...
18
Krešimir Pintarić
Dario Grgić, Glas Slavonije
Rebeka mrzi kada kokoši trče bez glave
[proza] Biblioteka Online Pintarić se ukoričavanjem priča definitivno dokazuje kao ime koje odlično proizvodi visoko produciranu stvarnost, a u trenucima u kojima se treba odlučiti između poentiranja po svaku cijenu i dobre šale, jedan je od rijetkih koji može i nasmijavati publiku i biti efektan.Dario Grgić, Glas Slavonije
19
Roman Simić
Velimir Visković, Vijenac
Mjesto na kojem ćemo provesti noć
[proza] Biblioteka Online Vrlo je teško ukratko prepričati radnju Simićevih priča. Očito je on pod utjecajem karverijanske pripovjedačke poetike, koja ustrajava na fiksiranju stanja, atmosfere, neizrečenoga, na mikrozbivanjima, a ne na zanimljivim i uzbudljivim pričama.Velimir Visković, Vijenac
25
Stanko Andrić
Enciklopedija ništavila
[proza] Biblioteka Online U hrvatsku književnost Stanko Andrić ulazi s neobičnom zrelošću, sa sposobnošću krajnje metodične refleksije o svim svojstvima pisanja i postojanja, čitanja i povijesnog ulančavanja. Kao apscisa mu služi zavičajna Slavonija i njezina gusta, zapretana prošlost, a kao ordinata najuniverzalnije ideje o znakovima i njihova upravo fantastična dogradnja konvencija i konotacija...
26
Dorta Jagić
Kičma
[proza] Biblioteka Online Tematski gledano, Kičma je posvećena te se i ponajviše bavi ženskim iskustvom svijeta. Jagić portretira različite likove kojima je zajedničko njihovo rodno određenje, ali i problemi i nesreće koje i danas status žene u patrijarhalnom društvu još uvijek nažalost podrazumijeva. Za Dortu Jagić žene se nisu kao tema nametnule činjenicom da je i ona jedna, nego ponajviše zbog kompleksne ženske psihologije...
31
Daša Drndić
Canzone di guerra
[proza] Biblioteka Online
Roman Daše Drndić Canzone di guerra pisan je žestoko i ironično. Uz to kroz svoj nomadizam, od odlaska iz Beograda zbog krvnih zrnaca, preko Rijeke gdje je njezin akcent bio srpski, pa do Kanade gdje je sve to nadomjestila praznina i bijeda, autorica je – ako ga je i imala – ostala bez svakoga "institucionalnoga" uporišta.
Robert Perišić
Canzone di guerra
nove davorije
[proza] Biblioteka Online
Roman Daše Drndić Canzone di guerra pisan je žestoko i ironično. Uz to kroz svoj nomadizam, od odlaska iz Beograda zbog krvnih zrnaca, preko Rijeke gdje je njezin akcent bio srpski, pa do Kanade gdje je sve to nadomjestila praznina i bijeda, autorica je – ako ga je i imala – ostala bez svakoga "institucionalnoga" uporišta.Robert Perišić