Sadržaj
PredgovorFILMOLOÅ KE MARGINALIJE
1. FIKCIONALNOST, STEREOTIPIJE I ORIGINALNOST
Fikcionalni i nefikcionalni film / Fikcionalnost i fabula / Fantastika i priroda filma (uz film ProviÄenje Alaina Resnaisa) / MoÄ uvjetnog prihvaÄanja filmova / Koji je film ānaivanā / Metažanr i Doktor Divjak / Motivi u filmu / O filmskim serijalima / Serijske karakteristike u Ratu zvijezda / Dvije znaÄajke djeÄjih filmova i njihovih fikcija / Kopiranje i originalitet na filmu (uz film BeÅ”tije Živka NikoliÄa) / O pojmu filmskog autorstva / Klasicizam na filmu (Viscontijev sluÄaj)
2. FILMSKI POSTUPCI
Tipovi pažnje na filmu / Važnost pozadine kadra / Dubinska mizanscena / Pretapanja u Veseloj udovici Ericha von Stroheima / Prikrivena elipsa u Ozuovom filmu / Stilizirani zvukovi udaraca u kung-fu filmovima i Å”pageti-vesternima / Disko-glazba i film / Opisne sekvence u filmu / Opis stanja u igranom filmu / Perspektiva pripovijedanja / In medias res (Pripremite maramice i Posljednji braÄni par u Americi) / Uloga planova (uz Ženu koja plaÄe Jacquesa Doillona) / UvoÄenje kljuÄnih likova u filmu Djevojka za odmor / O filmskoj ulozi i o filmskom liku (uz BuƱuelov Taj mraÄni predmet želje) / Odijevanje likova u filmu (uz film Surova igra Roya Hilla)
3. FILMSKE VRSTE I OBIÄAJI
Å to je to dokumentarni film (uz film Posljednji krici iz savane) / Lažni dokumentarac / Svijet reklame / Pornografski film kao žanr / Erotika na filmu / Kakve su posljedice duljine filma na strukturu filma / Razlika izmeÄu dugog i kratkog crtanog filma (Snjeguljica i sedam patuljaka) / ObiÄaji pri gledanju filma / O uvjetima prikazivanja filma s filmoloÅ”kog stajaliÅ”ta / ZaÅ”to umjetnici ne vole svoje kritiÄare
4. FILM I TELEVIZIJA
Operativna zamjenjivost i kulturalna razliÄitost filma i televizije / Televizija kao obavjeÅ”tajni medij / IntimistiÄke crte televizije
PITANJE āPRIRODEā FILMA
5. ANDRĆ BAZIN I REALIZAM
OntoloÅ”ki argument / Argument izraÄevine / OntoloÅ”ki paradoks / DijalektiÄki argument / āRealizamā kao standard / Realizam kao āautorizamā
6. TEATRALNOST U FILMU
Purizam / Uloga teatralnosti u ranom nijemom filmu / Signali āumjetniÄkogā / Stilizacijska funkcija teatralnosti / ZakljuÄak
7. FILMSKO I NEFILMSKO
(ili, kako je moguÄa intermedijalnost)
1. Problem posebnosti filma / 2. MetodoloÅ”ki pristupi problemu posebno / 3. RazgraniÄenje meÄu medijima / 4. Scenarij kao ānefilmskiā element / 5. Da li je scenarij nužno verbalan / 6. Predodžbe i njihovo izazivanje / 7. Komunikacijsko specifiranje predodžaba / 8. Veze i razilaženja meÄu medijima / 9. Ponovo o scenariju i filmu
8. FILMIÄNOST
(ogled iz filozofije filma)
0. Uvod / 1. PetriÄeve odredbe / 2. TerminoloÅ”ko-klasifikacijski problemi / 3. Filmsko i filmiÄno, implicitne razlike / 4. FilmiÄnost i āizražajnostā / 5. Izraznost i izrazni elementi / 6. Neki āizrazni elementi filmaā / 7. Opreka filmiÄno/filmsko i izraz / 8. Problem specifiÄnosti / 9. Problem āmizankadraā / 10. Bogatstvo izraza i filmiÄnost / 11. Bogatstvo izraza i integriranost / 12. Jedinstvo u raznovrsnosti i estetiÄnost / 13. Tematizacija izraza, estetiÄnost i sinematiÄnost / 14. Integracija tematiziranog izraza: izražajnost, stil / 15. OgraniÄenje stilske teze o sinematiÄnosti / Dodatak A: āOntoloÅ”ka autentiÄnostā / Dodatak B: āKinestezijaā / Dodatak C: Sinestezija
PITANJE STILA
9. ELIPSA KAO STILISTIÄKA FIGURA
(na primjeru Murnauovog Posljednjeg Äovjeka)
Pojam elipse / Å to pojam elipse podrazumijeva? / Å to znaÄi biti āstilistiÄkom figuromā? / Elipsa kao stlistiÄka figura / Opis kadra u kojem se elipsa javlja u Posljednjem Äovjeku / Zamjedbene znaÄajke kadra / Kontekstualne odrednice kadra / Elipsa kao izostavljanje sastojaka radnje / UÄinak elipse (njeno āznaÄenjeā) / Svjetonazorna funkcija stilistiÄkih postupaka / KonaÄne primjedbe
10. TIPOVI ANIMACIJE
Uvod: animirani i neanimirani film / Puna animacija i simboliÄka animacija / Tipovi nekontinualne animacije / SimboliÄke posljedice nekontinualnosti / SimboliÄki primitivizam / Kolažna animacija / Animacija pokreta i transformacijska animacija
11. NARATIVNI STILOVI NA FILMU: PRIMITIVNI, KLASIÄNI I MODERNISTIÄKI
Uvod / Primitivni stil / KlasiÄni stil / Pojava modernistiÄke alternative / Razvijeni klasiÄni stil / ModernistiÄki stil / Prilike s globalnim stilovima u nas
Bibliografija
Napomena o tekstovima
Impresum