Avenija : dokument jednog vremena i međuprostora | skarlet_p
TEŠKA ROTACIJA
(edith)
zašto mi baš sada želiš pričati
o intenzitetu osjećaja u snovima
i automobilskim nesrećama
kad se vozimo prema gradu
i kiša lije kao iz kabla
a na radiju za par sekundi
počinje „Teška rotacija“
i da, baš si sada našao trenutak, jonas
za metafizička pitanja o biti i esencijama
pokušavam te pratiti stvarno, ali
ne mogu si pomoći već se razlijeva
iz zvučnika klasična kantautorska struktura
prepoznatljivi glas i mislim da znam
tko je na „Teškoj rotaciji“ ovaj tjedan
zašto jednostavno ne pustiš
brisače da sporije rade
pa da vidimo kako se kiša
nakuplja i slijeva ispod zvuka
kao da vidim krajičkom oka
kako mičeš usnama i pokušavaš mi reći
nešto kao da
nemam jasne pojmove o stvarima
i žao mi je jer
htjela bih te moći slušati
sada stvarno fokusirati se i
pratiti tvoje pokrete
kako bih bolje shvatila gdje se nalaziš
ali shvati da je
Sharon Van Etten na „Teškoj rotaciji“
i u tijeku je premijerno preslušavanje
njezinog najnovijeg LP-ja
shvati da
ničije uši još nisu čule
ove zvukove
još, nekim čudom, nisu procurili
nikome i nigdje
a mislim da mi nećeš previše zamjeriti
jer osjećam da smo trenutno jaki i da „mi“
ne curimo nigdje i ne zvučimo anemično
(kao ova pjesma ispod)
štoviše sad ću
dok je još crveno na semaforu
prekinuti tvoj tok svijesti i
reći ti ispod glasa
da te volim, jonas
i ostaviti te
da reanimiraš do parkirališta
svoju tezu o nejasnim pojmovima
ok, trebalo nam je očito tih nekoliko
sekundi tišine i zvuka kiše
na vjetrobranskom staklu
gledamo svaki svoju stranu ulice
smijem se neprimjetno
promatraš prolaznike zabezeknuto
dok Van Ettenica na radiju priča
o nastajanju albuma
s kojeg ćemo postupno skidati
slojeve tek nadolazećih godina
i razmišljam kako bismo izgledali
fotografirani baš sada, ovako u autu
kako se vozimo prema centru
u zumiranom krugu, poput bedža
zakačenog na nekom raskrižju
grada dok, kao iglom
posve probadamo tišinom
slojeve preostale udaljenosti između nas
u koloni automobila među sivim neboderima
u kasnu jesen bilo kada između sada
i 1966. na primjer
i lišće leti pred nama
po kolnicima i šušti
komentiraš
kako Van Ettenica citira bez navođenja
sva klasična opća mjesta
ženskog pisma i kantautorstva
i kako je sve u vezi s ovom glazbom
čista referencijalnost
i kako tehnički i ne možemo govoriti o kantautorstvu
kad se radi o skupnom trudu cijelog benda
mislim si
da, možda bolje da stišamo sve nejasne
pojmove koje glazba svejedno definira
pa da isperemo sve udivljenje
kao kiša ovaj vjetrobran
možda da isperemo vrijeme i ostanemo
samo s prostorom, predlažeš
mislim si
da, možda referencijalnost na sunce
koje ne vidimo već tjednima
a tebi bi svakako dobro došla
koja zraka ispod vjetrobrana
uostalom
koga briga i otkad je uopće
referencijalnost problem danas
dok slušamo
i mnogo drugih zanimljivih stvari
bih ti mogla iskopati o tebi
meni
svijetu
ovdje i danas
samo na predlošku ovog radijskog
broadcasta
sada
dok govorimo
ali znam
znam
da si na teškoj rotaciji
(bez navodnika)
i ti
ovih dana
zato pružam ruku kako bih
stišala radio i
pomaknula frekvenciju sasvim sa mene
zaustavljaš me
i kažeš kako
ti se sviđa ova njezina stvar
i da bi ti se sviđalo
da ponovno posjetimo ovaj LP
i sve što se bude događalo u međuvremenu
jednom kad budemo stari
da ga posjećujemo i ostanemo jedini
koji će ga otimati zaboravu
često
nakon što ostarimo
zajedno
i prođemo tjelesne dekonstrukcije
osipanje osobnosti
i sve što nas još može dočekati
putem
iza ugla
a ostanemo „mi“
s ovim LP-jem Sharon Van Etten
negdje u pozadini
kažeš
a ostanemo „mi“
Sadržaj
COMMUTERI.ISPOČETKA.
studija.
izranjanje.
RADIOREALIZAM.
IMAGINARNA LINIJA.
strah od plutanja (idemo uživo)
2007. (prije potopa)
you needn’t be (slutnja)
jutro postaje eklektično
(edith, ponekad)
teška rotacija
karamela
dos_toyevsky
diluvian
OBLIKOVANJE PROSTORA.
FLASTER LINIJA.
ticala
lublin. ulica lubartowska. prije deset godina, prije osamdeset godina, sad.
cimbal
podloge
sonične dihotomije
KAZALIŠTE LUTAKA.
KRUŽNA LINIJA.
m
tvoja ljubav doziva moje ime
hiperrealizam
sycamore
nemoguće Njemačka. vrlo vjerojatno ne Japan.
STANICA CENTAR (U IZGRADNJI).
UŽIVO NA RADIJU.
in absentia
ključne riječi
(zasigurno, gemma)
retina. komuniciramo nutrinama.
k
PROCESI.
OKOMITA LINIJA.
mezzanine (naša inačica međuprostora)
biti ovdje sada
gradim
govorim bazično
abandon
sakramentalno (radiopoezija)
procesi
Impresum