Era gmazova | Martina Vidaić
POGREBNI URED
budilica je odrezala najbolji komad sna,
smrvila ga kao stari kruh,
bacila galebima memoriranima na mobitelu.
prvi dan nakon smrti. mrtvaca je trebalo srediti,
namočiti, istrljati, ocijediti,
pretočiti snove u spiralu prljave vode.
(pranje je naokrutnije što se nekome može uraditi.)
zatim je trebalo šminkati. (na zapadu postoje ljudi
koji se bave isljučivo šminkanjem mrtvaca.
misliš, dobro je toliko malo ovisiti o kritici.)
jutro je bilo kuglasto na stražnjem sicu,
vezano lancem za vrat. vozili su te u sobu.
po hodnicima si bacala sitne bijele osmijehe,
da se znaš vratiti. i cijelo se vrijeme pitala
jesi li ponijela pileću kost.
dali su ti vrata s brojem,
optimalnu temperaturu prostora,
slobodu da odložiš svoje meso.
na prozor je bio nalijepljen komad mora i neba,
komadić krova s prepariranim galebovima,
skoro cijelo stablo.
dan se pružao pred tobom kao otkucaj kliničkog mrtvaca.
sljedećih je dana bilo bolje,
galeb-dva otpali bi s krova, plavo bi se malo ispralo,
na dopisu bi iskrivila službenu riječ,
spašavala jezik od odlaganja.
i tako se do danas čini
da je nemoguće ponovno umrijeti.
Sadržaj
I. SLIJEPA ULICAu početku je bilo malo ljudi
majka je pripitomila prozore
kokoši su krive što postoji bog
prvu mačku nisam pojela
sestra je izumila samoću
ne nosimo korijenje na izlete
sise određuju veličinu ljubavi
prekasno smo saznali da postoji smrt
bili smo umjereno očajni
jesen je rodila tkivo
II. PLANOVI
plan: obrana
plan: preživljavanje
plan: podatnost
hortikulturni plan
plan: postojanost
plan: napredovanje
plan propalog bijega
plan nad planovima
III. HLADETINA
kolovoz, podne
ložnica
poziranje
sudoku
automatizam
cirkulacija
crvenjenje
ponoć, zvono
IV. TI, TKIVO
restoran „nada“
china shop
pogrebni ured
skandal na izboru za miss
stražnja strana hotela „zagreb“
oko ekrana
mjesto bez boga
sobe i svuda
plaža pored bolnice
V. MALE NEUGODNE BOLESTI
povijest kvrgavosti
povijest mesojeđa
povijest lošeg tena
povijest loše frizure
povijest odrastanja
povijest fašizma
povijest lošeg vida
svakodnevna povijest
povijest nestajanja
povijest propalog povratka
Impresum