Samosanacije | Suzana Matić
KAD JE LITO OPOZARENO BEZ DIJAKRITIKE
Ljetujem jos uvijek.
Nemam dijakritiku ovdje. Nemam ni samokritiku.
Pa eto, snalazim se s cim imam.
I stojaznam, in the meantime… puno toga.
Mogla bih sada recimo ovdje pisati o pozarima. Prvom pozaru npr…
Recimo kako sam gledala kako sve oko mene gori… kompletan horizont, kako i nebo gori, kako sam se skoro ugusila slucajno ulovljena u toj slici za naslovnice medija, kako sam sa strepnjom gledala kako plamen prebacuje hrbat brda i spusta se prema borovima uz koje sam na tjedan dana parkirala svog malog crnog, kako sam gledajuci u djecu i opet bila potpuno sigurna da su oni moja najpouzdanija ekipa i za kroz vatru i za kroz vodu… kako sam davala izjavu novinaru s indexa i kako sam mu rekla ali gledajte… ja vam mogu dati samo subjektivan opis, ja ne znam nista, ja se o svemu informiram od prijateljice koja je u Zagrebu i koja ima struje, i kako je on rekao meni to i treba… subjektivan opis, i kako sam, bar sto se se opisa tice, bila na svom uobicajenom terenu, pogotovo jer je vatra vec prebacila hrbat brda sve bliza mojoj objektivnoj cestici… kako mi je ista prijateljica poslije kroz smijeh rekla, o boze, a ja se informirala na indexu, ne znajuci da si ti i na vrhu i na dnu piramide informacija.
Mogla bih, recimo, pisati o tom prvom pozaru… ali vec jesam.
O drugom pozaru bih isto mogla pisati, on se dogodio na drugom otoku, precizno prekjucer, i mogla bih reci da nada zbilja najduze gori i da ugasne zadnja. I mogla bih, kazem, i o tome pisati, ali preduga je to prica cak i za subjektivno izvjesce. Ispricala sam je prijatelju isti dan, i pricu mi nimalo nije olaksala cinjenica da se nakon istog pozara na istom terenu, pa tako nekoliko puta… osjecam prilicno glupo. Pa sam s nesto nevidljive dijakritike na trepavicama rekla:
– Eto, zar nisam luda.
Rekao je s puno simpatije:
– Jesi. Ali po Goetheu istinska ceznja smije ici samo nedostiznome.
I mogla bih jos reci kako sam taj dan brzinski odradila svih preostalih sest neophodnih koraka nakon pozara na subjektivnim terenima, jer taj dio mi ipak sve bolje ide, redom… tuga, ljutnja, ljutnja zbog tuge, ljutnja zbog ljutnje… i tako precacem do sedmog, zakljucno do tocke u kojoj sam stabilno i stameno i osuncano i opet plesa zeljna.
I mozda je prijatelj, a mozda je i Goethe, ali eto… neka u ovim ljetnim kronikama ostane zabiljezeno i to da cu na sedmom koraku i dalje misliti da se osjecaji ne mogu imenovati, ali da se moraju moci rijecima obuhvatiti, pa recimo Goethe… i da cu tu misao vjerojatno i dalje zivjeti i pisati svoje neimenovane osjecaje, i najdrskije od svega, reci cu jos da cu na sedmom koraku bas kao i u svih prethodnih sest, kao i svim mojim koracima prije (a ja smijesno hodam)… smatrati da jedina ja mogu znati jesu li moji osjecaji – pravi.
I jako bih se uplasila kad bih izgubila taj my religion.
A za zavrsetak druge etape litnjih kronika reci cu jos i ovo…
Jednom sam procitala –
Strasan san… Bila sam riba i davala zivot za glad.
Trenutno sam prisiljena pisati bez dijakritike.
Da imam samokritiku napisala bih vjerojatno –
Strasna stvarnost. Bila sam riba i davala zivot za san.
pa pometala kvacice po trepavicama.
Ali nemam. A mislim da nemam bas izrazenu ni kritiku.
Lito je, a predamnom je jos jedan grad na moru, kao treca faza ljeta u sedam minus cetiri etape, grad na najudaljenijoj tocki od ove na kojoj trenutno jesam.
Pa nije kritika ako kazem da su neke stvari neoprostive. A toj recenici cak ne treba ni dijakritika.
Kunem se… to nije kritika. To je moj najpraviji osjecaj koji mogu obuhvatiti rijecima kad gledam opozareni horizont… zbog nemara ili potrebe za poigravanjem vatrom ili fascinacije jednim plamenom… potpuno svejedno.
Neke stvari izgore kao zadnje. Ostanu samo teski osjecaji koji, jer nisu zeleni, imaju kvalitetu negorivosti.
A ako netko na indexu zeli slike pozara, zao mi je… negdje su duboko zakopane u piramidi emocija.
Sadržaj
Tirando i apoyandoKako sam te pobijedila
Izlazak iz ormara
Koliko sam puta okidala s boka
Mizanscen
Phantom of the Opera
Didaskalije Marlonu Brandu
Sex, laži i video a.k.a. Mirisi, zlato i tamjan
(u pale blue ray tehnologiji)
Grijeha preko pogače
Jednog davnog jutra kad je Alisa odrasla…
NEMOJ!
Ubojica
Ono što smo dali ljubavi
Ubaci uljeza u pismo
Meni triba
Pismo u aktu
Što kako?
Perzeidi
(ili… lamentiranja oko Kumove slame u vremenima suza svetog Lovre)
Zihranje
Krici i šaputanja
Kad snovi uđu u cul-de-sac
Žuto popločenje
Titlovanje sanjača
Jezik… papala maca
Svoja
Očajnički tražeći Suzanu…
(u instrumentalu)
Berači
Korištenje šumske ceste na vlastitu odgovornost
Zen i umjetnost održavanja automobila
O Volvima i ribama
Ova vožnja je moja
Kraj svijeta u najavi
Kraj svijeta u realizaciji
(Portugal)
Jutro s nebom u heksametru
Kada se ne osvrće Orfej
Volim kroz trepavice
Zrcaljenje dlanova
When three wishes strike back
Kada treća želja uzvrati udarac – part II
Pesica koju nemam
Redactor’s cut
Mimosmjerno ups and downs
QGD
Cabaret… na brani
Poremećena
Girls’ talk
Oko Oscara i orezivanja
Ogledalo – oladelgO
Ogledalo kada ga Alisa ne magli dahom
Mušičarenje pod mostovima i u koritima El Dorada
Kad mi prođe put ispod bijele mačke
Bez halja i dragulja
Priča za odrasle (što je tu je)
Dosta cvrkuta i pejzaža
(arhitektura, elem…)
Biranje juga a.k.a. promjene I, II i III
Ideološki protivnik a.k.a. todo e dulce
Marcipan
Oscare, trebam Vas. Opet!
Kako nije propao rokenrol
(u podnaslovu – lake note)
Neodgovorna
Pakiranja i zablude
…rupci i marame
Ukorijenjenost (I i II)
Kad je lito opozareno bez dijakritike
Što će donijeti jesen
(Tessa K.)
Jesen se ubija pogotkom u sridu
Djelić koji nedostaje
Stockholmski sindrom ili Izdaja vs. Izdavaštvo
(nešto kao izlazak iz ladice)
Kad mi se ne omakne čudo
Kamen, škare, papir
Impresum