Samosanacije | Suzana Matić
QGD
U šahu je najvažnije misliti unaprijed, razumiješ… govorio mi je tata, majstorski kandidat.
Razumijem, rekla sam, iako sam i tada s nepunih sedam puno previše mislila, a nimalo mislila unaprijed, sudbinski predodređena na sudbinu jaču od genetike…
Pokušavam misliti što bi mi danas, gledajući moje životne partije, rekao…
ti igračice moja mala, vješta si plesačica šahovske ploče,
i u tvoju vještinu ne sumnjam
u vještinu drugih igrača bih mogao, ali postoji ta opasnost da budem proglašen prepotentnim i bahatim ocem,
no, ljubavi moja, pravila ti slabo idu i nije ti prečesto dosta što kraljica ima najveću slobodu kretanja u čak 8 smjerova,
a opet, nisam taj koji ti ih je u dobi od šest mogao pojasniti
a gospoda kraljevi… poučavanje i nije njihova uloga na ploči, to već i sama znaš.
a još i nikad ne znaju siroti s kim igraju dok igraju s tobom…
i da je svaki tvoj potez bez plana i pravila…
nego im je lijepo u igri pa privučeni sami svjesno žrtvuju neku figuru naivno se praveći da nisu mislili unaprijed,
jer uvijek žele još malo uživati…
i najlakše ti ukradu neku emociju kad pomaknu nekog topa kriomice dijagonalno, a onda prevrću očima kao da se to dogodilo slučajno…
no, svejedno… ako pogledaš njihove igre u cjelini, oni životno igraju po pravilima,
i ako želiš igrati s njima, morat ćeš se jednom ipak prihvatiti priručnika.
nema tu vještine i improvizacije, mat je mat, remi je remi, a uzastopni šah daje tek minimalnu šansu da se izvučeš, ili ti matiraš…
ipak nije ni njima lako… oni koji žele uopće zaigrati s tobom, sigurno moraju zaboraviti sve naučeno…
ti igraš nepredvidljivo;
u igri protivniku puno daješ, daješ bez granica, i bez mjere i na to se svi kraljevi vežu kao sljemenski krpelji… postanu napuhani od tvoje energije i krvi, i tromo bubre i uživaju…
a uživanje dovodi do opuštanja, ali tu je drugi catch…
svi se opuštaju osim tebe, koja uvijek postavljaš zamke i sebi i drugima, koja nikad ne spavaš i ne opuštaš se,
i još se k tome ne daš matirati, naprosto se ne daš matirati, a remi ti je potpuno ispod časti, i možeš biti jedino u šah poziciji, k tome još dvosmjernoj…
a dvosmjerne šah pozicije… toga nema u šahu, draga moja.
ti dok igraš htjela bi biti okrunjena… da te se diže u visine,
ali da istovremeno ima ona nit u tom Kralju koju nikako ne možeš dohvatiti i potegnuti pa da cijeli život imaš što loviti po njemu…
on da te ljubi i uzvisuje, ali da ti ipak osjetiš kako ga nemaš cijelog zbog te jebene niti ne deblje od dlake,
i da ne posustaje u uzdizanju do nebesa, ali da na nit pazi kao na najveću tajnu i blago…
i kad pogledaš, vidiš da je uvijek bilo isto…
u času kad bi malo malo zastali i umorili se, tvoj bi se oblak previše približio tlu kao pred ljetnu neveru
ili su se jednostavno u jednom, tek u jednom trenutku opustili i ti si ih uhvatila za tu nit i stvar se za tebe krenula namotavati prema kraju,
jer eto tako ti igraš
iako znaš da se tako ljubav ne može ni tražiti ni tretirati,
i da ako tako budeš tražila ljubav, uvijek ćeš je naći i uvijek ćeš je izgubiti,
i gledaj, možeš slobodno i nastaviti tražiti, ima boljih i lošijih igrača, jednom te neki možda uspije smoriti,
samo pripazi, on bi mogao biti muška Tessa pa si onda opet u problemu
jer oni koji tako igraju… uglavnom nemaju titulu.
a ti, dušo, koja se ponosno nazivaš kćeri majstorskog kandidata
moraš shvatiti da biti kći majstorskog kandidata… to mila moja nije titula.
Sadržaj
Tirando i apoyandoKako sam te pobijedila
Izlazak iz ormara
Koliko sam puta okidala s boka
Mizanscen
Phantom of the Opera
Didaskalije Marlonu Brandu
Sex, laži i video a.k.a. Mirisi, zlato i tamjan
(u pale blue ray tehnologiji)
Grijeha preko pogače
Jednog davnog jutra kad je Alisa odrasla…
NEMOJ!
Ubojica
Ono što smo dali ljubavi
Ubaci uljeza u pismo
Meni triba
Pismo u aktu
Što kako?
Perzeidi
(ili… lamentiranja oko Kumove slame u vremenima suza svetog Lovre)
Zihranje
Krici i šaputanja
Kad snovi uđu u cul-de-sac
Žuto popločenje
Titlovanje sanjača
Jezik… papala maca
Svoja
Očajnički tražeći Suzanu…
(u instrumentalu)
Berači
Korištenje šumske ceste na vlastitu odgovornost
Zen i umjetnost održavanja automobila
O Volvima i ribama
Ova vožnja je moja
Kraj svijeta u najavi
Kraj svijeta u realizaciji
(Portugal)
Jutro s nebom u heksametru
Kada se ne osvrće Orfej
Volim kroz trepavice
Zrcaljenje dlanova
When three wishes strike back
Kada treća želja uzvrati udarac – part II
Pesica koju nemam
Redactor’s cut
Mimosmjerno ups and downs
QGD
Cabaret… na brani
Poremećena
Girls’ talk
Oko Oscara i orezivanja
Ogledalo – oladelgO
Ogledalo kada ga Alisa ne magli dahom
Mušičarenje pod mostovima i u koritima El Dorada
Kad mi prođe put ispod bijele mačke
Bez halja i dragulja
Priča za odrasle (što je tu je)
Dosta cvrkuta i pejzaža
(arhitektura, elem…)
Biranje juga a.k.a. promjene I, II i III
Ideološki protivnik a.k.a. todo e dulce
Marcipan
Oscare, trebam Vas. Opet!
Kako nije propao rokenrol
(u podnaslovu – lake note)
Neodgovorna
Pakiranja i zablude
…rupci i marame
Ukorijenjenost (I i II)
Kad je lito opozareno bez dijakritike
Što će donijeti jesen
(Tessa K.)
Jesen se ubija pogotkom u sridu
Djelić koji nedostaje
Stockholmski sindrom ili Izdaja vs. Izdavaštvo
(nešto kao izlazak iz ladice)
Kad mi se ne omakne čudo
Kamen, škare, papir
Impresum