Koliko sam puta okidala s boka : anatomija promašenog | Suzana Matić
ABS
Kažem: “Znaš ono kad si uspio pasti na maturi… Pa nazvao mamu s govornice, i pokunjeno rekao: – Mama, pao sam ti. A brižna žena zavapila: – Ajme sine, kako pao? Da nije nešto slomljeno? Oćel’ mama doć’ po tebe?”
Smješka se. Kaže: “A ono, kako ću zaboravit’ kad me ti bar jednom godišnje podsjetiš?”
“E vidiš, ovo neki dan kad sam se i opet uspjela satrati u šumi… u trenu u kojem sam imala feeling da letim. Uglavnom dolazim doma, i vide me klinci. Pa onda ona padne. U duboku nesvijest. A on muški vrti glavom i kaže: – Mislim, ja zbilja ne razumijem kako ti to uspije? I zar ti nisam poklonio štitnike za rođendan? Pa daj mi, molim te, objasni zašto ih ne nosiš? Znaš što sam mu rekla? Rekla sam mu: – Doći ćeš i ti do mature jednom. Nije ništa shvatio.”
Kaže: “Ali zbilja, kako ti to uspije?”
Kažem: “Ne znam. Mislim da je to naprosto nešto unutra.”
Gleda me, a onda mi dotakne koljeno, na istom mjestu na koje sam spustila svoj pogled izgovarajući posljednju riječ. Kaže: “Znaš, jednom na tehničkom nisam prošao zbog ručne. I govorim im da je to nemoguće, da sam je popravio prije godinu dana i da je od tada nisam povukao. A oni kažu da u tom i jest problem, da ručna kočnica može biti ispravna jedino ako se koristi.”
Kažem: “Ali ja živim na brdu. Na najvišoj točki u gradu. Ja i na ravnom parkiram pod ručnom. Jednostavno ne znam drugačije.”
“Znam…” izgovara tiho dok prstima prelazi jednom jako starom i zaboravljenom dionicom, od najviše točke isturenog zgloba do one unutarnje. “Znam, ali sad ne razgovaramo o autima.”
~
Par sati prije na remontu, doktor je rekao da se malo prepadnem i promijenim način svega. Nekoliko sati poslije stojim na semaforu, lijevom rukom na volanu i nogom na kočnici. Mislim o muškoj ruci koja se ukopala na unutarnjoj strani zgloba, ali je svejedno krenula na taj put 25 godina unatrag. U sebi rezimiram: “Pitanje progresa – još nije riješeno.” I dok iznad mene svijetli dugo crveno, još uvijek čujem kako se lubenice kotrljaju straga u gepeku. Inercija, pomislim. Opiranje tijela da promijeni stanje svog kretanja. Najmoćnija sila u svemiru.
Onda desnom rukom lagano kucnem po isturenoj strani zgloba kao da je lubenica na ispitu zrelosti.
Nešto unutra kaže mi: “Nije još zrelo, nije.”
~
Navečer dižem ručnu u dvorištu. Poslije dok dižem komp mislim: “Kraste su nespretno zarastanje nemira u djetinjstvu. A pisanje u nezreloj zrelosti.”
Ali doći ću i ja do mature jednom.
Sadržaj
(Dentes canini)(Početak bez tijela / Prvi glas)
(Ženska povijest u muškim rukama)
(Palac u zraku, a krivi ostali prsti)
(Pluća)
(Pluća kad snize kriterije)
(Schulteove stanice)
(Implantat za grudi / Nisu krv suze)
(Srce kad posrče /
/ Dok ima niti vretena daleko doguraju)
(Lovačka… na prazan želudac)
(Lovačka priča… iz ženskog dlana)
(Licem u lice)
(Rebra)
(Devetka, ali nematematička)
(Target ispod pojasa)
(Gležanj)
(Leđa / Nesporazum sa Suncem u osam točaka)
(Kažiprst na obaraču)
(Leđa u negativu)
(Žalac)
(Rame… i sve njegove nemogućnosti)
(Kad otkaže respiratorni sustav)
(Crte lica)
(Grlo / Glasne žice bez isolierbanda)
(Oslabjelo uho)
(Duga kosa… ali obojena)
(Volim kroz trepavice)
(Organi vida)
(Glandula lacrimalis… za umjetne suze)
(Krila od pojasa naniže)
(Stopala)
(Bolja stopala)
(Knedla u grlu / Globus hystericus)
(Znak od rođenja… s odgodom djelovanja)
(Pik-spas za sve osim livog… koljena)
(Koljeno I)
(ABS)
(Violinski ključ za oba koljena)
(Patela a.k.a. lebdeća kost…
i nešto tejpinga/tajpinga po njoj)
(Oklop)
(Glava gore)
(Oklop II)
(Korpus 90-60-90… u ormaru)
(Škrge)
(Srednjak u zrak)
(Suzni film)
(Okrenuti i druga leđa… pisanju)
(Opet drinim krive prave / Drugi glas)
(Koliko sam puta okidala s boka)
(Zaspala noga)
(Jaje)
(Šaka… u zraku)
(Ženska ruka… i ona koja piše)
(Moje tijelo tvoja kuća)
(Gola kritika do kosti)
(Prekrižena bedra)
(Prsti u djetelinu)
(Appendix)
Impresum